Budžet opštine Zemun: Krađa, svađa i šefica kabineta mlađa

12
84

Naprednjačka vlast u Zemunu polako klizi sa ivice poslednjih tragova normalnog ponašanja koje je imala.

Čak je i jedan od najuravnoteženijih opštinskih funkcionera, predsednik Skupštine Nenad Vranjevac sebi dozvolio nečuvenu stvar- da zabrani, poslovnikom eksplicitno dozvoljeno, snimanje izlaganja opozicionih odbornika Danila Tvrdišića i Nikole Dmitrašinovića na temi o budžetu. Naše zapažanje, budući da su u redakciji Zemunskih novina nekolicina ljudi sa odborničkim iskustvom, od kojih jedan u aktuelnom mandatu, jeste ta da su šikanirani odbornici morali da pokažu veću odlučnost i čvršću rešenost da istraju u ostvarivanju prava na javnost sednice lokalnog parlamenta, čak i po cenu sukoba- „..jer tirjanstvu stati nogom za vrat..”.

Podsetićemo, prethodni predsednik SO Zemun, Zoran Marković, danas naprednjak, duže od dve godine nije bio u stanju da nauči odredbe Poslovnika o radu SO Zemun (skripta od tridesetak strana), iako je pre obavljanja funkcije predsedavajućeg imao višegodišnji odbornički staž- ovaj i ovakav predsednik je pribegavao takvom nasilju da je, u jednom momentu, došlo do iznošenja odbornika iz skupštinske sale. Nadali smo se da Nenad Vranjevac, koji ne pokazuje znake mentalne ograničenosti, neće nastaviti sa praksom terora nekompetencije, međutim ovaj ispad zabrinjava.

U nastavku ćemo preneti kompletnu analizu odbornika Danila Tvrdišića, koje je u vidu njegovog izlaganja postalo zabranjeno za SO Zemun, ali prethodno se moramo osvrnuti na nekoliko slučajeva koje ćemo izvući iz mase, zbog njihove zanimljivosti.

U narednih par meseci planirano je otpuštanje tridesetak službenika opštine Zemun. Istovremeno sa planiranim otpuštanjem, Super Deki donosi odluku da angažuje dve službenice opštine koje su otišle u penziju i to po osnovu ugovora o delu. Tako da sada Vesna Milivojević i Nada Đurić, osim zasluženih penzija koje dobijaju, imaju pozicije u administraciji iste kao i dok su bile u radnom odnosu, povlačeći dodatnu zaradu iz opštinskog budžeta.

Vesna Milivojević je značajan budžetski operativac svih vlasti. Budući da su na pozicijama izvršilaca zemunskog budžeta uglavnom ljudi koji nemaju veze sa ekonomijom (iako imaju diplome menadžerskih i ekonomskih fakulteta), ona je značajan igrač koji „pakuje” budžet kako bi se uklopio u zakonske norme uprkos svim incidentima sa novcem kojima su funkcioneri skloni.

Što se Nade Đurić tiče, njena uloga u opštini nam je nepoznata. Znamo iz priča službenika da je poznata po šikaniranju podređenih, da je i najuravnoteženije uspevala da izbaci iz takta svojim ponašanjem, da se cela njena karijera svodi na priču o nekim „projektima”, „gruntovima”, „fondovima” i slične fraze, od čega, naravno, osim visokih troškova retko kad nešto i bude, ali šta konkretno radi za Zemun i Zemunce i čime je zaslužila ponovni angažman nakon penzionisanja poznato je, valjda, naprednjačkim funkcionerima.

Još jedna osoba čiji se uticaj značajno povećava u opštini jeste lepa Katarina Krajić. Ona na značaju dobija od momenta kada je postala šef kabineta predsednika opštine- u pitanju je još jedno izmišljeno radno mesto (opština ima čitavu službu protokola, šef kabineta je nešto krajnje obsolentno). Super Deki je, moramo priznati, u nekim stvarima postavio standarde, bez obzira koliko to koštalo Zemun.

Napred pomenuto izlaganje o planiranom budžetu odbornika Danila Tvrdišića za opštinu Zemun za 2016. objavljujemo u celini.

Budžet Zemuna za 2016. – školski primer ispumpavanja novca iz džepova građana za potrebe stranačke SNS vojske i povećanje opštinske birokratije!

Vidimo da SNS- većina planira da za 2016. drastično poveća planirane rashode. Činjenica da se povećavaju rashodi sama po sebi nije problematična, jer ako se povećavaju prihodi logično je da se povećavaju i rashodi. Međutim ovde je veoma sporna struktura trošenja novca građana. U budžetu za 2016. značajno je povećana klasična birokratska potrošnja, dok investiciona potrošnja i razvojna komponenta budžeta gotovo da ne postoji. Razvojna i investiciona komponenta je dodatno smanjena u odnosu na ionako male iznose za ove namene u prethodnim godinama. Dakle, povećavaju se nenamenski rashodi i potrošnja, a smanjuju se investicije.

Ukupni planirani rashodi za Opštinu Zemun u 2016 iznose 836.427.823,00 (podsećam odbornike da ovo znači da su rashodi za 2015 iznosili 741.259.235,00, a u 2014 oni su iznosili 664.444.883,00) što znači da se u 2016 oj godini planira veća potrošnja od nekih 95 miliona dinara u odnosu odnosu na 2015 i čak 171 milion 982.940. din. u odnosu na 2014 godinu.

Ako ovoj cifri rashoda dodamo da će po planu budžeta iz 2015. biti preneto neverovatnih 127.513.758,00 neutrošenih sredstava iz prethodne godine to znači da ako ova neutrošena sredstva dodamo planiranim rashodima da će planirani rashodi REALNO biti veći u 2016. u odnosu na 2015.g. za 36%, odnosno 222.682.346,00 dinara. To je ogromno povećanje rashoda u vremenu krize.

Osvrnimo se sada na strukturu troškova:

Zbog čega se planira povećanje troškova za fiksne i mobilne telefone opštine?

Stalni troškovi koji se planiraju za 2016 su za devet miliona i trista jedanaest hiljada veći u (9,311,000,00) u odnosu na 2015 godinu i za 16 miliona i dvesta hiljada u odnosu na 2014 godinu(2.1. STALNI TROŠKOVI …..47.206.000,00   37895000,00 …..31005128,00……. ) Postavljam pitanje jel vi to planirate da povećate troškove platnog prometa ili bankarskih usluga ili troškove fiksnih i mobilnih telefona za ovoliku cifru koje su podvedene pod ovom tačkom klasifikacije? Ili planirate da zbog nekog razloga drastično povećate troškove komunalnih usluga? Dakle, ovoliko povećanje rashoda za ovu stavku nema racionalno i logično ekonomsko objašnjenje.

Idemo dalje, svake godine siglanliziram da su „usluge po ugovoru” nesrazmerno visoke i da se povećavaju mimo svake ekonomske logike. Sada se za 2016. planiraju usluge po ugovoru u visini od 85 miliona i 669 hiljada dinara(2.3. Usluge po ugovoru 2016……..85.669.000,00   2015. 79514000,00…..2014. 53837951,00….)

Plan rasta sekretarskih usluga i stranačkog zapošljavanja, kao i kancelarijskog i administrativnog materijala

Da li se to planira neki nagli skok sekretarskih ili računovodstvenih usluga koje su pod ovom tačkom klasifikacije obzirom da su ova izdvajanja povećana za preko trideset miliona u odnosu na 2014. godinu? Ili, što mi se čini relanijom opcijom, ovakva rast usluga po ugovoru znači da ponovo raste stranačno zapošljavanje po raznim ugovorima o delu i privremeno povremenim poslovima. U odnosu na 2014.g. čak 60% više odlazi na ovu stavku.

Plan rasta sredstava za vozni park Opštine od 200% u odnosu na 2014!

Stavka pod klasifikacijom 2.5 u planu budžeta Opštine Zemun za 2016 je veoma zanimljiva(2.5. Tekuće opravke …………2016. iznos 52.519.985,00   2015. iznos 20560000,00 ….2014. iznos 17569041,00……… razlika 31,959,985,00). Naime, rast ove stavke u odnosu na 2015. Godinu je neverovatnih 155% ! Ljudi, objasnite kako je moguće da sredstva koja se izdvajaju za plan tekućih opravki bude čak 200% veći u odnosu na 2014.g.? Koliko vi, gospodo iz SNS-a planirate da povećati vozni park Opštine Zemun kada je povećanje po ovoj stavci 200% u odnosu na prethodni period?

Izdvajanja za „Materijal” (tačka klasifikacije 2.6) je planirano više za 22% u odnosu na 2015.g., i čak 85% u odnosu na 2014(2.6. Materijal …………………..2016. iznos 17.990.000,00 2015. iznos 14721000,00 …… 2014. Iznos 9748002,00 …….. razlika 2015 u odnosu na 2016. 3,269,000,00)

Postavljam pitanje kakvo je ovo rasipništvo u vremenu povećanih socijalnih tenzija u srpskom društvu? Zar je moguće da je plan rasta troškova administrativnog i kancelarijskog materijala (koje je podvedeno pod ovom tačkom klasifikacije)takav da se progresivno povećavaju ova izdvajanja?

Umesto da se izdvajaju sredstva koja bi podsticala rađanje i zapošaljvanje, povećava se birokratija i nenamensko trošenje!

Gospodo odbornici i članovi veća, umesto da povećavate planirana sredstva za podsticaj rađanju, višedetnih porodica, socijalno ugroženih porodica ispod granica siromaštva kojih je u Zemunu svake godine sve više, kao i ulaganja u projekte kao podsticaj zapošljavanja mladih zemunaca, ovaj budžet nam pokazuje da se on formira isključivo u cilju povećanja birokratije, birokratskog aparata i nenamenskog trošenja.

Vidim da je plan budžetskih izdvajanja za novčane kazne i penale po rešenju sudova iznosi. 28 miliona dinara! Da li se zna zbog koga to opština Zemun plaća kazne i penale, koji su to radnici opštine napravili grešku koju moraju da plaćaju svi građani sa naše opštine??? Pošto se cifra za penale povećava iz godine u godinu logično bi bilo da se preduzmu mere za smanjenje ovih troškova. Umesto toga oni konstantno rastu što se vidi i iz činjenice da vi ponovo povećavate izdvajanja za dotacije nevladinim organizacijama i ova planirana izdvajanja za 2016 iznose 16,7 mil. din. Samo se pitam DOKLE?

I pitanje na kraju: AKO SU PRENETA SREDSTVA IZ 2015.G. 127 mil.din., zašto onda plan rashoda nije drugačije strukturiran u smislu povećanja investicione potrošnje i u povećanje socijalnih davanja za najugroženije, a ne da imamo najgore moguće povećanje rashoda u smislu povećanja opštinske birokratije. Zar je moguće da niste videli mnogo boljih načina da zaista domaćinski pomognete zajednici kojoj rukovodite.Čak i tamo gde su planirana ulaganja u poboljšanje infrastrukture oštine to se uradilo pogrešno.

Ponovna rekonstrukcija Magistratskog trga i Gospodske posle par godina od poslednje rekonstrukcije, zašto?

Zašto se planira ponovno obnova Magistratskog trga i Gospodske posle ne više od 15ak godina od poslednje obnove i za koje znamo da su najuređenije ulice u opštini Zemun, pogotovo u odnosu na devedeset devet posto ostalih ulica u Zemunu. Ako je neko hteo da napravi plan poboljšanja turističke ponude, trebalo je pod hitno obnoviti Sinđelićevu ulicu koja je jedna od ulica u Beogradu kroz koju prođe najviše stranih turista. Ona sada više liči na kaldrmu iz ranijih vekova koja je puna rupa, nego na ulicu kroz koju prođe najviše stranih turista.

Da zaključim: budžet Zemuna ponovo nema razvojnu komponentu ni u tragovima i da čak ono što se u bilansu predstavljaju kao kapitalni projekti po samoj svojoj suštini to nisu. Primer za to je da se kao kapitalni projekti ubrajaju i nabavka nameštaja, štampača, računarske opreme za opštinske organe. Ovo jesu kapitalni projekti samo u smislu velike količine novčanih sredstava koja se za ovo izdvajaju, ali nisu kapitalna u odnosu na sam smisao kapitalnih ulaganja i ekonomske standarde pomenutih ulaganja.

Zbog svega pomenutog ja nikakao ne mogu glasati za predlog ovakvog birokrstsko megalomasnkog nerazvojnog budžeta. Jer po logici ovog budžeta opština je mogla dobiti milione evra, i taj novac bi bio usmeren za povećanje birokratije koja je klasična rupa bez dna.

Dodaćemo još samo da su Zemunske novine došle do izjave budućeg predsednika opštine, Duška Tarbuka, u kojoj se polutajnim kanalima obratio višim instancama SNS, izražavajući zabrinutost zbog rasipničke projekcije Super Dekija i ekipe. Svestan da će, nakon aprilskih izbora, upravo njega dočekati ogromna budžetska rupa koju će Deki i kompanija da naprave, Tarbuk je pokušao da izdejstvuje da se posrednim putem makar delimično smanje nepotrebni izdaci u vidu zapošljavanja nepotrebnih službenika i plaćanja troškova stranke kroz ispumpavanje novca- međutim, odbijen je zbog predstojeće izborne kampanje koja je veoma bitna naprednjačkom vrhu- budući da im je, verovatno, poslednja na vlasti ili na slobodi.

Kako saznajemo, Duško Tarbuk je angažovao tim vrhunskih nestranačkih ekonomista (od kojih je jedan blizak saradnik prof. dr Miodraga Zeca) koji već prave projekciju junskog budžetskog rebalansa- u njemu planira drastično rezanje administracije i ogromna preusmeravanja sredstava na socijalna davanja. Njegov način vladanja će svakako biti populistički, budući da su mu planovi da na mestu predsednika opštine ostane najmanje u dva mandata.

Ostavite komentar

12 KOMENTARA na "Budžet opštine Zemun: Krađa, svađa i šefica kabineta mlađa"

avatar
Sortiraj:   najnoviji | stariji | najviše ocenjeni
Vera
Gost

Redovno pratim rad Danila Tvrdisica i mogu da konstatujem da je rec o coveku koji predstavlja potpuno osvezenje na politickoj sceni Zemuna. Ozbiljan ekonomista koji gadja pravo u centar. Dve klase iznad svih. Tu je i odbornik Nikola Dmitrasinovic odmah do njega. Zao mi je samo sto nisu u istoj politickoj opciji.

Radnik opstine Zemun
Gost

Pa ovu Katarinu je Gavrilo Kovacevic doveo. To je njegova kombinacija. Prvo je zaposlio u borackom pa mu je Matic oteo. JADAN! AHhahahahaahahahahaha. A taman je mislio da on ima prodju kad ono mosa.
Ahhahahahahahaha

bajkoviti evroPAJAC
Gost
Posmatrajući ljudske kvalitete i moralnost, stučnost sumnjivog kvaliteta ili bolje rečeno sa kupljenim diplomama na sumnjivimm privatnim nazovi fakultetima i rezultate rada ljudi koji su zaposleni u Opštini Zemun legalno i legitimno se, samo po sebi, postavlja jedino logično pitanje na koje odgovor moramo dati mi koji živimo u Zemunu, od Zemuna i za Zemun a to pitanje je :”Zemunci da li imate poverenja u ljude koji su u vlasti u Opštini Zemun?” Ja nemam. Svojim drskim, bahatim i bezobzirnim ponašanjem čelnika Opštne Zemun, koji su zahvaljujući stranačkoj pripadnosti i ranijim stranačkim zaslugama, pod zaštotom predsednika stranke i,nažalost predsednika Vlade,… Ceo tekst »
Mirko
Gost

STRAŠNO!
STRAŠNO!
STRAŠNO je šta rade i šta smo dozvolili!
Znači, otpuštanja, a primaju?
Obnova voznog parka koji koriste funkcioneri da im razvozi decu u škole, žene u salone i tašte kod lekara ili na pijacu?
Štednja kancelarsjkog materijala, a višemilionski povećane nabavke?
Zaposleni nemaju sto, stolicu i kompjuter!
ALO, ZEMUNCI?

Radoje
Gost

Pomenuta sefica kabineta jeste kombinacija Gavrila Kovacevica.

Radoje
Gost

Samo da dopunim, jeste kombinacija Gavrila Kovacevica ali zena korektno obavlja svoj posao u sta sam imao priiliku da se uverim. Nije ni bitno ko je koga doveo vec da li taj koji je doveden dobro radi i za svoj rad prima zasluzenu platu.

zozon
Gost

Ove zene iz prvog reda bolje da nauce da kuvaju a ne da sede i dizu ruke po necijem naredjenju.I one da budu dobre domacice…smesno!!!

wpDiscuz